Mitt 2013


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja mycket! Jag gick på jobbintervjuer för drömjobb i Stockholm, såg Oskar Linnors live!, började jobba heltid, lagade 3-rättersmiddag, blev en av finalisterna i en ELLE-tävling, jobbade som butiksdemonstratör, provade på piloxing, fyllde 21 och började sälja på Osom.

 

 

Hur har ditt 2013 varit?
Otroligt tufft. Mycket känslor. Lite som en berg och dalbana... Mycket skrivande, jobbsökande, mycket jobb helt enkelt. Och flexibelt. Jag tror som så att det var året jag byggde upp det som jag kommer att ta del av 2014.

 

Blev du kär i år? 
Nej.

 

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
18 november, när jag var på jobbintervju på Metro Mode och besökte deras coola kontor som ni kan se en glimt av HÄR, hamnade mitt emot en jättefin kille på tåget, jagade "rätt" taxi (Taxi Stockholm") och fick höra att det hade varit en bättre värld om fler hade varit som jag. Den dagen alltså.

 

Vad är din största framgång 2013?
Min personliga utveckling.

Bästa köpet?
Mina snygga stövlar tror jag.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, skor och choklad.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja mycket! Att få gå på intervju till flera drömjobb, att fylla år, bli en av finalisterna i ELLE-tävlingen, att bli länkad på en stor och grym modeblogg, när mina fina vänner överraskade mig med en jättefin och personlig present, när jag vann ett beddset ifrån Marc O´ Polo innan jul och mycket mer.

 


Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
Cross that line, alla låtar på höst/vårmys- listan ifrån mitt förra förhållande, Plåster, Birdys nya album "fire within", Feel the love, Wake me up, where the lights go...


Vem har du umgåtts med mest?
Min familj och mina vänner.

 

Har du haft ett förhållande under 2013?
Nä. Singelpingla med stort S.

 

Vart reste du under 2013?
Till Stockholm, tyvärr inte längre än så...

 

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
Ja! ett jobb och rutiner! en egen lägenhet, bättre ekonomi och ett ljusare liv.

 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag vaknade av traditionell födelsedagssång på morgonkvisten, fick världens största och finaste bukett och presenter. Fick ännu mer sång ifrån min farmor och farfar, bar födelsedagshatt och sökte jobb, haha. Sen mötte jag upp mina fina systrar HÄR för champagnedrink och så fick jag underbaraste ull-halsdaken ifrån Acne i present. Fick ett jättefint födelsedagskort med ett litet brev och somnade med ett leende på läpparna.

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja, ett jobb, mer äventyr, bättre balans i vardagen och kärlek.

 

Vem saknade du?
Min mamma, mitt ex, alla fina människor i Stockholm.

 

De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så många nya människor i år, men en av dem är Caroline Sandström på Metro Mode, hon är verkligen sådär härlig i verkligheten!

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Ta chansen!