Det där jag älskar

Ett inlägg som är utöver det vanliga. Lite mer personligt och förhoppningsvis en smula intressant! Så vad handlar det om då? jo saker som jag tycker om, sådana där underbara ting jag inte vill eller kan vara utan i livet. Det där jag älskar. Here we go! 
 
 
Sängen!  finns det något härligare än att börja dagen i sängen, läsa bloggar, blogga själv och kolla på en bra film. Bädda ner sig under fluffiga täcken och kuddar. Doften av nybäddat och att krypa ner efter en låång dag. Nä jag tror inte det! 
 
 
Moodboards/visionboards! älskar att göra dem. Att släppa tankarna på allt annat och bara skapa. Använda fantasin, göra drömmarna synliga och se ett färdigt resultat växa fram.
 
Dans! jag älskar att dansa och är en sann dansare, med 3 år på danslinjen och på scenen så är det något som kommer följa mig livet ut. Om jag får välja så inproviserar jag fram något framför spegeln med lurarna i öronen. Superskönt och ett bra sätt att hämta energi på! 
 
 
Te & Kaffe! är en sann teälskare men dricker lika gärna kaffe i en fin mugg/kopp. Kan vara det bästa sättet att starta morgonen på och ibland häller jag på lite mjölk på toppen! 
 
 
Marc by Marc Jacobs! mitt favoritmärke och jag passar alltid på att önska mig saker därifrån när jag fyller år och vid jul eller andra stora tillfällen som exempelvis studenten. Kikar gärna in i flaggskeppsbutiken!
 
 
 
Dekorera! och styra upp tjejmiddagar och då fixa med alltifrån dukning till spellista. Matcha servetter och tallrik, duka med fina glas och sätta en kreativ och lekfull touch på det. Sånt älskar jag! 
 
 
 
Design!  tilltalar mig och är även något som det finns mycket av i mina flyttlådor. Även sånt jag brukar önska mig. När andra önskar sig kläder eller skor önskar jag mig kockknivar och desginkaraffer. Så typiskt mig! 
 
 
Träna! jag tycker verkligen om att träna. Att svettas och låta varje muskel jobba i kroppen och allt det till house eller peppig musik. Har dock sackat ner rejält på träning och puls under de senaste åren! Har bodyliciousboken i min samling och hade gärna adderat lite rolig, färgglad träningskonfektion i garderoben! Min favorit? plankan! 
 
 
 
Resa! att packa väskan och åka iväg. Känslan av att vara på resande fot, fånga nya intryck, besöka nya platser och det där pirret i magen när man stänger igen locket. Oavsett om det är solsemester i något varmt land eller om det är en weekend. Dock är det inte lika roligt att packa upp...
 
 
 
 
Inredning! är en flitig besökare på Hemnet och drömmer om min egen våning med designmöbler blandat med fina fynd och en personlig och kreativ touch. Ett hem med en känsla. Den där drömvåningen jag vill bo i. Även något som genomsyrar bloggen!
 
 
 
 
Sötsaker! smarriga bakverk, kanelbullar, chokladbakelser you name it! älskar att baka, att äta goda desserter och att fika dem på stan. Även fast en restaurangmiddag kan vara jättegod så längtar jag ALLTID till desserten! 
 
 
 
 
Kreativitet! Älskar att vara kreativ och att skapa. Skriver många texter på datorn, gör mode och inredningskollage, fotograferar, sätter ihop kreativa klädkombinationer och mycket mer!
 
 
 
 
Hotell! så himla mysigt att checka in på hotell, möta den trevliga serviceminded receptionisten och lägga sig raklång på hotellsängen. Somna i krispiga lakan, blicka ut genom fönstret och trippa ner till den härliga hotellfrukosten på morgonen. Elite är en favorit hos mig! 
 
 
 
 
Skratta!  så härligt och underbart. Ett sådant bubbligt skratt så att man får kramp i magen. Finns nog inget bättre. Sen kan ju ett leende vara det finaste som finns!
 
 
 
 
Vin! att dricka ett gott vin till maten, ett glas kylt rosé en solig sommardag. Får jag välja väljer jag vitt men rött är bäst till kött och plockmat. Min favorit? bubbelvin! 
 
 
 
 
Planera! att skriva ner planer och skapa to-do-list älskar jag och jag behöver skriva upp allting för att komma ihåg och för att jag tänker väldigt mycket om dagarna. Sätta upp mål och skriva ner vad som behöver göras. Göra det där som tar en lite närmare målet varje dag! 
 
 
 
 
Snittblommor! de är underbart att plocka in snittblommor i hemmet och det är en liten vardagslyx! vad jag är säker på? att jag kommer ha mycket av den varan i mitt framtida hem!
 
 
 
 
Frukost! det är nog mitt absoluta favoritmål på hela dagen. Om jag får välja, ja då blir det färska, frasiga croissant, te, müsli, nutella, frukt och bär och baguette med goda tillbehör!
 
 
 
 
Läsa! att ta in ny information, bläddra och läsa inrednings eller modemagasin det är ju så underbart. Älskar doften av ny tidning! hemma hos reportage och personliga intervjuer är favoriter hos mig men även inspirerande modeplock går hem. Men det är inte bara tidningar jag tycker om att läsa utan även böcker, chic lit är en favorit!
 
 
 
 
Detaljer! jag gillar verkligen detaljer både i mode och inredningsväg. Som man kan säga, det är ju detaljerna som räknas! och så är det verkligen i alla fall om man frågar mig!
 
 
 
 
Mode! nya trender, nya kollektioner, modeveckor och nytt i butik. Love it! modeinresset är lika starkt som inredningsintresset och jag fyndar gärna tidlösa godbitar och hänger in i garderoben. Gillar det enkla och okomplicerade i bra material!
 
 
 
 
Kärriäristor! om det är någon jag inspireras av, beundrar och tycker är hel grym så är det Sofi Fahrman. Bedriver den bästa bloggen, lyckas alltid med både outfits och text och är en fena bakom kameran. Bollar karriär och mammaliv precis som jag också vill göra en vacker dag! Grymma karriäristor inspirerar mig! 

och så älskar jag podcasts... 
 
#1 - - Johanna:

Vilket härligt långt inlägg!

Svar: Tack! Så kul att du gillar det:)
Lovisa Hansson

#2 - - Klara:

Haha, önskar att jag också hade sådär många grejer jag kunde skriva upp... :')

Svar: åh, ja men visst är det härligt när man tänker på hur mycket grymma saker det finns att ta del av i livet? :)
Lovisa Hansson

#3 - - johanna:

åh, vilket härligt inlägg! riktigt peppigt :)

Svar: Åh tack! Så kul att du blir peppad! :)
Lovisa Hansson