Intervju!

Jag älskar verkligen att läsa intervjuer och veta mer om andra människor och tycker att Modettes koncept 56 frågor och Fredagsintervju är klockrent! Fick syn på det HÄR och är inte sen att stanna upp, fundera och haka på. Hur roligt är inte det här? en intervju med sig själv, skriven av sig själv. Here we go! 
 
 
Hej Lovisa! berätta lite mer om dig själv.
Jag är en stilsäker, driven och ödmjuk 21 åring. Bosatt i Skåne. Drömmer om livet som moderedaktör och har på vägen dit axlat rollen som modeskribent, Elitskribent och ambassadör. Älskar sånt som är vackert, alltifrån krispiga snittblommer till en kärleksförklaring. Dansk design är min absoluta inredningsfavorit.
 
Vad kan man förvänta sig av Fashion Deco? 
Fashion Deco skall vara en plats fylld med inspiration inom mode, inrednings och livsstilskategorin. Med en mix av Hemnet inspiration, grymma musiktips, detaljer och vassa rubriker hoppas jag att man blir inspirerad! Lever efter att inspirera någon varje dag.
 
 
 
 
Vi tar en klassisk anställningsintervjufråga - nämn 3 egenskaper som beskriver dig själv.
  1. Kreativ - älskar att skriva, fotografera, fynda, skapa 
  2. Ödmjuk 
  3. självgående
 
På tal om anställningsintervjuer vad jobbar du egentligen med? 
Ja nu har jag ju tyvärr inget jobb just nu. Önskar så att jag kunde skriva att jag jobbar som redaktör men vem vet det kanske jag kan göra längre fram. Är Elitskribent på Yelp, håller modet uppe och ska jobba med världens finaste kök på Kvänum i sommar.
 
 
Jag hörde något om coola jobbintervjuer också?
Ja jag har haft turen att få besöka många coola och vassa företag i mediebranschen vilket har gett mig motivation och inspiration och att "se" målet är hur bra som helst. Jag vet vad jag vill och vilken riktining jag vill ta.
 
Elitskribent vad innebär det?
När man är Elitskribent får man en del förmåner som exempelvis roliga och coola eventinbjudningar, man ingår i Elitgruppen och får ett litet elit-märke på sin Yelp-profil. Man är helt enkelt en Yelpare med koll. 
 
 
Vad har du gjort tidigare? 
Tidigare har jag studerat Dans på C4 gymnasiet, sommarjobbat som dansassitent, studerat MKV- medie och kommunikationsvetenskap, extrajobbat som frilansande skribent för Yelp, medverkat på en modeplåtning och modevisning med Modeflickan, varit Modeskribent för Modeflickan, axlat rollen som ambassadör för ThingLink och skribent för Capishe, jobbat lite som Account Manager och med event, gjort praktik på Kvänum och nu, nu ska jag ta chansen om den kommer i min väg! 
  
Hur hämtar du energi och inspiration? 
Inspirationen hämtar jag mestadels ifrån olika bloggare, tumblr, tidningar och modeportaler. Och min energi får jag ifrån egentid, musik, att skriva, göra visionsboards och såklart att visualisera mitt drömmål!
 
 
Var reser du helst? 
Till Stockholm, en tropisk strand med palmer eller någon mysig stad i Europa.
 
Vad drömmer du om? 
 Jag drömmer STORT och mycket! men mest om det där efterlängtade redaktörsjobbet, den fina våningen i ett fint och mysigt bostadshus, att mixa den ytliga sidan i högt tempo och puls, med den genuina, lugna och varma sidan, att kanske gå fler gånger på catwalken, ge ut en bok, köpa min alldeles egna Marc by Marc jacobs väska för mina egna pengar, köra en svart sportig bil och att bolla karriär och mammaliv. Och kanske starta eget längre fram... Ja sa ju att jag drömmer om mycket.
 
 
#1 - - CORNELIAS INTERIOR:

Vilken himla roligt koncept! Kul att få veta lite mer om dig :)

Svar: eller hur! kul att du gillar det :)
Lovisa Hansson