I höst

Hej Lovisa, vad kommer du att satsa på i klädväg i höst? 

Jag kommer satsa på att ljusa upp min garderob och höstmörkret med beige, cremevitt och grått och till det adderar jag gärna svart och burgundy. Det blir mycket polotröjor, stickat, kavaj, boots och sånt där snyggt. Önskar så att jag kunde bära hela Filippa K´s höstkollektion! 

 Är det några särskilda trender du fastat för som du kommer att satsa på i höst? 

Polon! Höstplagget NO 1. Annars blir det en snygg, klassisk kappa, gärna med skärp i midjan. Den markerade midjan är het i höst. Ponchon känns också som ett mysigt alternativ!

Vilket är det första höstecknet i din garderob?

Min beiga polo i cashmere! 

 

Vad skulle du aldrig ta på dig? 

Oj! svårt. Återkommer på den! 

 Kan du länka dina tre budgetfavoriter just nu?

Länka? okej. Here we go! 

HÄR, HÄR & HÄR.

 Hur skulle du beskriva din stil med tre ord?

 Stilsäker, klasisk och naturlig. Där lyckades jag pricka in tre ord!

 Har du några tips till tjejer som inte upptäckt sin stil än, alltså inte hittat rätt i ”stildjungeln”?

Ja, leta reda på en bra bas. Eller bygg den kanske man ska säga. För när du har en bra bas så blir det så mycket enklare att addera andra, roligare plagg. Tips! kolla inte för mycket i modetidningar och apa efter... Låt stilen växa fram genom åren!

Vilka är dina favoritmärken? 

Filippa K, Zara och Stock hlm.

 Vad har du för syn på modevärlden? 

Modevärlden är snabb och inte alltid så rättvis. Men jag älskar den! Jag älskar att det kommer nya, spännade kollektioner och att man kan inspireras av stilsäkra modemänniskor. Och shoppar man tänkvärt så blir det bättre i längden. För den som har jättesvårt för fastfashion och trender finns alltid Second Hand.

 

 Slutligen, vilket är ditt bästa tips för en framgångsrik blogg?

Bilder i bra kvalitet och välskriven text! Jag ser gärna lite humor och självdistans ifrån bloggaren. Men mina allra bästa tips är tålamod och "glimten i ögat"!